Szukaj
Kalendarz
    Listopad 2018
    P W Ś C P S N
    « Gru    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
Dieta jogurtowa
    Coraz więcej osób w obecnych czasach narzeka na otyłość i nadwagę. Czujemy się źle ze swoim ciałem, mamy ciągle wzdęcia, skarżymy się na niestrawność żołądka i ogólne uczucie ciężkości. Nieraz wszystko to jest spowodowane przez siedzący, mało aktywny tryb życia, ale przede wszystkim głównym winowajcą jest nasz niezdrowy styl odżywiania. Nasz organizm jest zatruty przez dużą liczbę przeróżnych toksyn i zbędnym substancji. Aby wrócić do pełni firmy i zdrowia, a przy okazji stracić zbędne kilogramy warto przejść na tak zwaną dietę jogurtową. Z czym się ona wiąże? Przede wszystkim jak sama nazwa wskazuje będziemy musieli spożywać w ciągu dnia sporą liczbę jogurtów, najlepiej jeżeli będą to najbardziej zdrowe i naprawdę smaczne jogurty naturalne. Jednak jeżeli chcemy postawić na różnorodne smaki możemy również wybrać jogurty owocowe, które bez problemu dostaniemy w każdym sklepie. Będąc na diecie jogurtowej powinniśmy spożywać co najmniej jeden jogurt w przeciągu trzech godzin. Dopuszczalne jest również spożywanie takich produktów jak kefiry, maślanki czy inne produkty na bazie mleka. Chodzi przede wszystkim o to, aby nie obciążać naszego organizmu zbędnymi, ciężkimi i toksycznymi tłuszczami nasyconymi, które są tak obficie obecne w spożywanych przez nas nagminnie mięsach. Jogurty, mimo, że są znacznie lżejsze dostarczą naszemu organizmowi sporej ilości białka i zaspokoją poczucie głodu. Wszystko to smacznie, zdrowo i lekko! Dieta jogurtowa pozwoli w krótkim czasie stracić parę kilogramów jednocześnie pozwalając zadbać o swoje zdrowie. Ogólnie jak każda dieta tak i ta omawiana nie powinna być stosowana zbyt długo. Wyjałowienie organizmu z podstawowych składników może przynieść o wiele gorszy efekt, z drugiej jednak strony stosowanie jej prze kilka dni zapewne nie spowoduje strasznych strat w naszym organizmie a będziemy mogli cieszyć się kilkoma kilogramami mniej. Tak więc warto, ale zdecydowanie z umiarem.

Dieta śródziemnomorska – żyj długo i zdrowo!

Dieta śródziemnomorska to idealnie wyjście dla osób, które chcą zmienić swoje nawyki żywieniowe na znacznie zdrowsze i wpłynąć na poprawę swojego zdrowia i wydłużenie życia. Dieta ta opiera się nie kilku zasadach. Przede wszystkim jej głównym założeniem jest wprowadzenie do codziennego jadłospisu sporej ilości zdrowych ryb i owoców morza. Takie mięso jak wskazuje wiele badań jest znacznie zdrowsze i mniej tłuste od popularnego w Europie Zachodniej mięsa czerwonego. Różnicę widać biorą pod uwagę średni czas życia i niską zachorowalność na choroby cywilizacyjne, tak typowe dla człowieka zachodu. Osoby mieszkające w krajach śródziemnomorskich żyją znacznie dłużej, rzadziej umierają na zawały, nie mają tak często nadciśnienia tętniczego, nowotworów, rzadziej zapadają na choroby serca i cukrzyce. Można przypuszczać, że ma na to wpływ właśnie stosowana przez nich dieta. Oprócz spożywania zdrowego, niskotłuszczowego mięsa opiera się ona również na spożywaniu sporej ilości warzyw i owoców. Mogą być one przygotowane w różnorodnej postaci, gotowane, pieczone czy też przysmażane. Dieta śródziemnomorska jest również bogata w makarony, kasze i wszelkie rośliny strączkowe – czyli bogate źródła złożonych węglowodanów i białka. Pozytywny wpływ takiej diety jest również widoczny biorąc pod uwagę wpływ na zdrowie psychiczne. W krajach śródziemnomorskich zapadalność na choroby psychiczne, depresje i wszelkie zaburzenia nastroju jest znacznie niższa Niżna zachodzie, i trudno przypuszczać, aby wiązało się to wyłącznie ze znacznie cieplejszym klimatem. Można przypuszczać, że jak głosi popularne porzekadło – w zdrowy ciele zdrowy duch. Zadbajmy więc o dobrą kondycję naszego ciała i wybierzmy dietę śródziemnomorską!